6 клас. Стародавня Греція: полісний етап розвитку.
Тема уроку: Стародавня Греція: полісний етап розвитку. (опрацьовуємо параграф 24)
План заняття
1. Природні умови, географічне розташування Греції.
2. Поняття полісу.
3. Поняття громадянства
4. Організація влади в полісі.
Шановні діти, за матеріалами розміщеними на сайті складіть конспект в своєму зошиті та вивчіть його на наступний урок.
1.
Греція розташована на півдні Балканського п-ва. Омивають її Середземне, Іонічне та Егейське моря.
Греція поділяється на:
1. Материкову Грецію (Балканський п-в), яка поділяється на північну, центральну та південну частини.
2. Острівну Грецію (острови в морях, що омивають Грецію)
3. Іонійську Грецію (на п-ві Мала Азія)
Мешканці Греції називали свою країну - Еллада, а себе - еллінами. Греція - це римська назва, що виникла пізніше.
2.
З 11 ст в історії Греції почався Полісний період, пов'язаний з виникненням і розвитком полісів - міст, які об'єднували навколо себе прилеглу територію.
Поліс - це місто-держава із власними органами управління, законами, армією, судом.
Найвідоміші грецькі поліси - Афіни, Спарта, Коринф...
Структура полісу:
Акрополь - укріплена частина міста на пагорбі, де розташовувалися храми та жили правителі.
Агора - центральна ринкова площа, навколо якої селилися звичайні громадяни (нижня частина міста).
3.
Все населення полісу вважалося громадянами цього полісу.
Громадяни полісу - корінні жителі, які мали певні права і обов'язки.
Права громадян:
- брати участь в управлінні державою;
- бути власником землі.
Обов'язки громадян:
- захист свого полісу, бути воїном.
4. Організація влади в полісі.
Вся влада в полісі належала знатним особам - аристократам, які вважали, що їх предки це боги.
Таке управління полісом аристократами називалося аристократія - "влада кращих".
Окрім аристократів в полісі проживало просте населення (селяни, купці, ремісники) - демос.
Поступово демос починає вести боротьбу за право брати участь в управлінні полісом.
Домашнє завдання: вивчити конспект в зошиті, за бажанням опрацювати параграф 24.
На наступному уроці буде діагностична робота з цієї теми (виключно за матеріалом блогу).
Комментарии
Отправить комментарий